Kundetilfredshedsundersøgelse: hvad er det for noget?
Hej alle sammen! jeg vil tale om kunder i dag, og hvordan man kan måle deres tilfredshed med en kundetilfredsundersøgelse. Hvad er det? Det er det, som jeg vil komme meget nærmere ind på i denne blogpost. Læs med.
Skal du have lavet en kundetilfredshedsundersøgelse?
Jeg er glad for at kunne fortælle alle jer erhvervsdrivende, at der er en vej til at finde ud af, om jeres kunder er oprigtig talt tilfredse med jeres service. Det er ved at lave en såkaldt kundetilfredshedsundersøgelse. I dag her på bloggen vil jeg tale en masse om, hvad det er for en undersøgelse, samt hvad den kan gøre for jeres business. Dette skal handle om, hvordan du kan få virkelig tilfredse kunder og hvordan du kan måle, hvor tilfredse dine kunder er. Har du lyst til at læse mere om det? Så læs med nedenfor.
Lad os tage et eksempel
Måske er der nogen af jer, som har en shoppet i en butik eller en restaurant. I kommer ind, men der er spildt noget på gulvet, som I næsten trædder i. Øv, dårlig start. Herefter kommer i hen til kassen med den vare, som I skal bytte. Der er lang kø med kun én medarbejder ved kassen. I står der længe. Da I endelig kommer til, får I at vide, at varen ikke kan byttes. Det er I ellers sikre på, for I havde lige spurgt over telefonen dagen før, hvor I fik et helt andet svar.
Desværre en almindelig case
Den case, som jeg tog op ovenfor er desværre alt for almindelig i de danske butikker. Men det kan der blive lavet om på med en kundetilfredshedsundersøgelse, so kaster lys på, hvad kunderne er tilfredse og utilfredse med. Den virksomhed, som jeg taler om i dag, kan man være 100% sikker på, at det er en god undersøgelse, som man kan bruge til noget. Du står ikke bare og kigger forvirret på den bagefter. Hvis du har spørgsmål, så hjælper de dig gerne igennem. De gør det således, at de enten kan sende en mystery-shopper ud til din forretning eller have en person, som står og spørger kunder, der har shoppet, om deres oplevelse. Så har du en butik, så er det bare med at slå til og for alvor finde ud af, hvor du gør dine kunder glade og hvor du kan forbedre dig i din butik.
Læs også mere her. Ha’ en dejlig mandag aften.